פרויקט מחקר בריטי-ישראלי משותף נועד לפתח זרז סלקטיבי שייצור פולימר של אבני בניין, ובכך יהפוך את הפלסטיק לעמיד יותר, עמיד בחום ומתחדש. פריצת דרך זו היא קריטית ליצירת פלסטיק מתכלה ומתחדש שיכול להפחית את התלות של החברה בנפט. נכון לעכשיו, פלסטיק שמקורו בצמח אינו מתאים למשקל וגודל מיכלי המים.

כיצד משמשים מיכלי פלסטיק למים בתעשייה?

פוליאתילן, הידוע גם בשם חיית המחמד, הוא חומר פופולרי עבור מיכלי מים לשתייה. חומר זה עמיד מאוד בפני השפעה והתנפצות. זה הוא גם קל משקל, חזק, ושקוף, מה שהופך אותו מתאים עבור מגוון רחב של שימושים. חברות מים בבקבוקים רבות משתמשות בחומר זה לבקבוקי קירור מים. מיכלים אלה ניתנים לשימוש חוזר וניתן להשתמש בהם עד 30 או 50 פעמים לפני שהם צריכים להיות ממוחזרים. בנוסף, חומר זה נמצא בשימוש נרחב במשקפיים ובדיסקים קומפקטיים.

נכון לעכשיו, ישנם מספר יצרנים של מיכלי פלסטיק למים. הסוגים הנפוצים ביותר כוללים פוליאתילן, פוליפרופילן ופוליוויניל כלוריד. טנקים אלה מגיעים בצורות ובגדלים שונים כדי להתאים למגוון רחב של שימושים. הם יכולים לשמש ביישומים תעשייתיים לאחסון מים והפצה.

פלסטיק מס ' 1, או פוליאתילן טרפטלט, הוא חומר למחזור המשמש בדרך כלל לבקבוקי מים בבקבוקים. תשתית מיחזור עבור חיית המחמד כבר במקום מאז 1970. חומר זה ניתן למחזור מספר פעמים והוא אחד החומרים הממוחזרים הנפוצים ביותר בארצות הברית. מיכלי מים בבקבוקים לחיות מחמד מהווים 55 אחוז מכל המכולות לחיות מחמד הממוחזרות בארצות הברית.

שיטה נפוצה נוספת לייצור מכולות אלה היא הזרקה. תהליך זה מייצר צינור חלול בצורת הבלטת הפולימר לתבנית. הפלסטיק מוזרק לתבנית ומקורר עד שנוצר הטופס. לאחר מכן, הוא מועבר למכונה נפרדת שבה הוא נמתח עם סיכה.

היתרונות של שימוש במיכלי פלסטיק למים

שימוש במיכלי פלסטיק למים לשימוש חוזר הוא דרך נהדרת להפחית את כמות הפלסטיק בסביבתנו. רוב בקבוקי הפלסטיק אינם מתכלים וצורכים שמן לייצור. הם גם תורמים לטלאי האשפה הגדול של האוקיאנוס. שימוש בבקבוקים לשימוש חוזר יגביל גם את כמות המלטה שאנו מייצרים ויעודד אותנו לשתות יותר מים.

בקבוקי פלסטיק מזיקים מאוד גם לסביבה, מכיוון שהם מייצרים כמויות גבוהות של גזי חממה. בקבוקים רבים לעולם אינם מגיעים למרכז מיחזור, ומוסיפים לפסולת הפלסטיק. בקבוקי מים לשימוש חוזר יכולים לסייע בהגנה על הסביבה על ידי מתן אותה איכות מים כפי שאתה מוצא באופן מקומי. הם יכולים גם לעזור לך לחסוך כסף מכיוון שרוב חברות המים בבקבוקים תורמות לתוכניות מיחזור.

מיחזור בקבוקי מים מפלסטיק הוא דרך נהדרת נוספת להפחתת הפסולת. בקבוקים לשימוש חוזר מפחיתים את כמות האשפה והפלסטיק במזבלות שלנו. ניתן למלא אותם ממזרקות מים, כדים ונתחי פרי. המשרד לאיכות הסביבה מעריך כי עבור כל טון אחד של בקבוקי פלסטיק ממוחזרים, זה חוסך כ 3.8 חביות נפט גולמי. בשנת 2008 ממוחזרים כ -2.12 מיליון פריטי פלסטיק, שהשוו 7.6 מיליון חביות נפט גולמי.

כשאתה משתמש בבקבוקי מים מפלסטיק לשימוש חוזר, תחסוך הרבה מקום להטמנה. יתר על כן, מכיוון שצריך לנקות את הבקבוקים הללו בין השימושים, אתה תפחית את מספר החיידקים המזיקים בסביבה. חיידקים אלה עלולים לפגוע בבריאות גופך. זו הסיבה שחשוב מאוד לנקות את בקבוקי המים ביסודיות בין השימושים.