רכיבים מכניים חשמליים הם מרכיב בלתי נפרד של מכשירים אלקטרוניים רבים, המסייעים להבטיח שהם פועלים בצורה אופטימלית וחלקה.

רכיבים אלקטרומכניים ממירים תנועה מכנית לחשמל, או להיפך. תוכלו למצוא מכשירים אלה בכל דבר, החל מרמזורים ועד מכונות כביסה.

מהם רכיבים אלקטרו מכניים?

רכיבים אלקטרו מכניים מתייחסים למכשירים המשתמשים באותות חשמליים ליצירת תנועה מכנית. זה כולל מנועים, מתגים וממסרים.

האלקטרוניקה תפסה יותר ויותר את מקומם של מכשירים אלקטרומכניים ביישומים רבים בשל אמינותם. עם זאת, אם אלמנט במערכת שלך מסתמך על תנועה מכנית, הוא יתדרדר עם הזמן.

לכן, מערכות אלקטרומכניות איכותיות בנויות כדי לעמוד בפני השפלה בסופו של דבר של חלקים נעים. דוגמאות כוללות מכונות כתיבה חשמליות, מחשבים, טלפרינטרים ומערכות טלוויזיה מוקדמות.

מערכות אלה דורשות מכלולי כבלים מותאמים אישית אמינים ביותר, בניית קופסאות ורתמות תיל כדי לעמוד בתנאים קשים. ניתן ליישם רכיבים אלה גם בציוד חקלאי וכבד להגברת היעילות והיעילות.

רכיבים מורכבים בדרך כלל מדפוסי מעגלים מוטבעים (מסגרות עופרת) המצופים בשכבות משטח פונקציונליות. מסגרות עופרת אלה מעוצבות יתר על המידה עם פלסטיק ומותקנות לחלקים מעוצבים מפלסטיק להגנה על אלקטרוניקה, או שניתן לשלב אותם במסגרות היברידיות ובתי מגורים לקישוריות נוספת לחיווט חיצוני. לחלופין, רכיבי מגע עשויים להיות מעוצבים יתר על המידה על חלקים בודדים בתוך מארזי פלסטיק לצורך יעילות עלויות ושילוב מוצרים. סוגים אלה של רכיבים מעוצבים או מכוסים הפכו חשובים יותר ויותר לשילוב מוצרים, כמו גם לתמחור חסכוני בשל היתרונות שלהם על פני אסטרטגיות תמחור מסורתיות.

מהם 5 סוגי רכיבי האלקטרוניקה?

קיימים חמישה סוגים של רכיבי אלקטרוניקה: נגדים, קבלים, דיודות, טרנזיסטורים ומשרנים. כמעט כל המעגלים האלקטרוניים משתמשים לפחות באחד מהאלמנטים האלה.

נגדים, שהם מכשירים דו-סופניים החוסמים את זרימת הזרם, הם אולי האלמנט הפשוט ביותר במעגל אלקטרוני. קבלנים דומים למתנגדים, אך לעתים קרובות יותר משתמשים בהם בשל יכולתם לאחסן מטען חשמלי.

קבלים פועלים על ידי הפרדת המטענים החיוביים והשליליים המתרחשים כאשר מתח מופעל על פני שתי לוחות מוליכים. הקבל מאחסן אז אנרגיה זו שנוצרת ממטענים מופרדים אלה.

היכולת של קבל נמדדת בדרך כלל בפרדים, אשר שווים לוולט אחד מחולק על ידי היכולת שלו. ככל שמספר הפאראדים גדול יותר, כך הקבל גדול יותר.

מה נחשב מרכיב מכני?

רכיבים מכניים לזיווד אלקטרוניקה מתייחסים לכל דבר שמשרת מטרה. הם יכולים להיות חשמליים, כגון שבב, עמידת או קבל; או שהם יכולים להיות מכניים כגון עיקול או קישור כבל.

מבחינה מכנית, רכיב הוא רכיב הכולל חלקים נעים פיזיים כגון הילוכים או מנופים לביצוע תפקידו המיועד. לדוגמה, כוננים קשיחים משתמשים ברכיבים פיזיים כדי לקרוא ולכתוב נתונים-הם יכולים להיחשב מכשירים מכניים.

מכני משמשים להפחתת חיכוך ולשאת עומסים במגוון ציוד לתנועה ליניארית וסיבובית. תפקידם העיקרי הוא לשנות את כוח הכניסה ליחסי מהירות היציאה, ולספק שליטה מדויקת.

רכיבים אלקטרוניים אלה עשויים להיות בנויים ממגוון חומרים, בהתאם לשימוש המיועד שלהם ולדרישות ספציפיות. חלקם יכולים להיות מיוצרים באופן המוני לצורות סטנדרטיות כמו מוטות כדור, בעוד שאחרים דורשים הנדסה מותאמת אישית מאפס.

חלקים מכניים מתוכננים ונבנים בדרך כלל כדי להחזיק מעמד זמן רב. ניתן לפתח מודלים של אמינות במאמץ לחזות את אמינות הרכיבים בתוך מערכת ספציפית; עם זאת, לא ניתן להבטיח תחזיות אלה.